Åpent Kjøp

Slik fungerer Åpent Kjøp hos Hous

For å sikre at våre kunder er fornøyde med våre produkter så tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp. Dette vil si at du har 30 dager på å teste om produktet funker som det skal, og at du liker kjøpet. Om du ønsker å bruke din 30 dagers returrett, vil hele beløpet bli refundert til deg så fort vi mottar varen.
Dersom du ønsker å benytte Åpent Kjøp og returnere et produkt, er det viktig å sette seg inn i hvordan dette fungerer. De aller fleste av våre produkter kan testes og returneres, med noen spesifikke unntak. Vi stiller dessuten noen krav til tilstanden et produkt må ha ved retur. Dette fordi vi så langt mulig vil bidra til å redusere bruk og kast og kunne rabattere og selge videre returnerte produkter.

Unntak til returnerte produkter

Produkter unntatt fra Åpent Kjøp:

  • Produkter kjøpt med abonnement (pga avtale med tredje part).
  • Programvare, spill eller film med brutt emballasje
  • Spesialbestilte og kundetilpassede produkter
  • Hygieneprodukter (tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, barbermaskiner og lignende)
  • Ørepropper / in-ear hodetelefoner
  • Mobiltelefoner
  • Ferske varer som blomster
  • Ting det er umulig å returnere, som for eksempel fyringsolje eller jord spredt utover en hage

 

Åpent Kjøp stiller følgende krav til tilstand på en returnert vare:


  • Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøpt. Vi må dessverre avvise produkter som bærer preg av utstrakt bruk eller har synlige skader/riper
  • Produktet må være rengjort
  • Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt

 


Når og hvordan kan jeg bruke angreretten?

  • Du handlet for over 300 kroner
  • Du behøver ikke å oppgi noen som helst grunn for å bruke angreretten, men du må holde fristen på 30 dager, som begynner i det du mottar varen i posten
  • Du kan åpne emballasjen (uten å ødelegge den) og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.
  • Du kan ikke misbruke angreretten, som for eksempel ved å bestille opp flere produkter, vitende at du skal sende noen av eller alle produktene tilbake igjen.

 


Sending av varen

  • Skriv en e-post til oss om at du vil angre, og legg ved skjemaet som du finner under. Du har 30 dager på deg til å melde fra, og nedtellingen begynner når du har fått varen i posten.
  • Pakk inn varen slik den ble levert, med samme emballasje. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen.
  • Dersom det er skader på pakken eller mangler i pakken som bruksanvisning, deler eller annet, kan det medføre et gebyr som følge av tap i verdi eller så godkjenner vi ikke returen. Dersom du ønsker pakken tilsendt igjen kreves det betaling for frakt
  • Send eller lever varen innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg
  • Du tar ingen gebyr for at du angrer. Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men du som kunde må betale returen
  • OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt

 


Skjema for retur

For å sende en bestilling i retur til oss, starter du med å sende inn en e-post til kontakt@hous.no. Vennligst les alt på denne siden før du gjør det. 

Last ned returskjemaet, print ut, fyll ut og legg i pakken.

Produkt og skjema skal sendes til adressen som blir gitt via e-post.
RETURSKJEMA: Last ned her